Klassieke

Voetreflex

therapie

Oorkaarsen behandeling

Oorkaarsen therapie is van oorsprong afkomstig van de Hopi indianen uit zuid-Amerika.

Daarom gebruiken we in onze praktijk ook alleen maar de naar traditionele manier vervaardigde oorkaarsen

van Biosun .

Oorkaarsen zijn opgerolde strookjes linnen of katoen , gedrenkt in bijenwas en geneeskrachtige kruiden .

De werking;

In mijn praktijk geef ik eerst een ontspannende gezichtsmassage met de nadruk op de oren en de

Lymfe . De kaarsen worden aan de onderkant soepel gemaakt voor een betere pasvorm .

De brandende kaars wordt voorzichtig in het vrije oor aangebracht .

Door de lichte onderdruk , welke ontstaat door het branden zelf , in de oorkaars                                                     en het trillen van de lucht

(dit is te wijten aan de bewegingen welke het vlammetje maakt) is er een lichte                                                massage aan het trommelvlies

en de gehoorgangen  Dit alles heeft een effect op de doorbloeding van                                                                    het oor en de drukregeling in het oor.

De geringe  warmte  welke  de  oorkaars  afgeeft  stimuleert  de                                                             bloedsomloop aan de buitenkant van het oor en versterkt het                                                                               immuunsysteem alsmede de zuiverende werking van het lymfesysteem .

Beide oren dienen behandelt te worden . ( Behandeling aan een oor zou een evenwichtstoornis kunnen geven)

Een oorkaars behandeling kan ook gecombineerd worden met een gezichtsmassage , dit ter ontspanning

van het gezicht en oren . Zie ook bij de prijslijst .

Indicatie;

Naast het ontspannende en verfrissende effect welke de oorkaars therapie heeft zijn er ook nog een

aantal  (medische) indicaties om een behandeling te ondergaan .

·        Frequente ontstekingen in ,oor ,keel ,neus of voorhoofdholte.

·        Oorpijn , verstoppingen , keelpijn , beginnende verkoudheid of griep

·        Verminderde locale doorbloedingen en stofwisseling .

·        Stress-symptomen , nervositeit , slapeloosheid .

·        Hoofdpijnen , migraine ,ontstoken amandelen .

Contra-indicatie;

Toch zijn er enkele gevallen waarin we deze therapie niet toepassen

·        Geperforeerd trommelvlies (buisjes)

·        Acute oorontsteking

·        Epileptische patiënten

Na de behandeling mag U gerust even blijven liggen , dit om evenwichtstoornis of duizelingen te voorkomen .

Ieder persoon ervaart de oorkaarsbehandeling op zijn eigen manier en alleen de te behandelende persoon kan uit maken wat dit voor invloed heeft op hem of haar.

Ook kunnen we samen bekijken wat er in de huls van de oorkaars is achtergebleven.

Dit geeft een indicatie met wat er zich heeft afgespeeld tijdens het branden van de kaars.